Changes

Jump to: navigation, search

He:גנאלוגיה

1 byte added, 08:20, 17 May 2021
style
{{languages|Genealogy|גנאולוגיה}}
<div dir="rtl" lang="he" class="mw-content-rtl">
גֵּנֵאָלוֹגְיָה''', או בעברית '''חקר יוחסין''', היא [[מדעי עזר בהיסטוריה|מדע עזר בהיסטוריה]] לחקר ההקשר הגנטי של קבוצת אורגניזמים. במובן הצר, המונח מתייחס לחקר היוחסין והשתלשלות הדורות. המונח הרשמי שנקבע בעברית למילה הלועזית Genealogy הוא: '''חֵקֶר יֻחֲסִין''', והגנאלוג, אשר נקרא באנגלית Genealogist, הוא חוֹקֵר יֻחֲסִין{{note|1=על פי החלטת [[האקדמיה ללשון העברית]] בישיבת המליאה מיום י"ז במרחשוון תשס"ח, 29 באוקטובר 2007 (ישיבה 298): http://hebrew-academy.org.il/wp-content/uploads/meeting298.pdf}}.
'''גנאולוגיה''' הוא חקר ומעקב אחר שושלות אילנות יוחסין משפחתיים (גנאלוגיה עולה) וצאצאים (גנאלוגיה יורדת). מדובר באיסוף שמות של קרובי משפחה, חיים ונפטרים, וביסוס היחסים ביניהם על סמך ראיות או תיעוד ראשוני, משני ו / או נסיבתי, ובכך לבנות עץ משפחתי מגובש. Genealogy (often misspelled "geneology") is often also referred to as '''family history''', although these terms may be used distinctly: the former being the basic study of who is related to whom; the latter involving more "fleshing out" of the lives and personal histories of the individuals involved.
'''גֵּנֵאָלוֹגְיָה''', או בעברית '''חקר יוחסין''', היא [[מדעי עזר בהיסטוריה|מדע עזר בהיסטוריה]] לחקר ההקשר הגנטי של קבוצת אורגניזמים. במובן הצר, המונח מתייחס לחקר היוחסין והשתלשלות הדורות. המונח הרשמי שנקבע בעברית למילה הלועזית Genealogy הוא: '''חֵקֶר יֻחֲסִין''', והגנאלוג, אשר נקרא באנגלית Genealogist, הוא חוֹקֵר יֻחֲסִין{{note|1=על פי החלטת [[האקדמיה ללשון העברית]] בישיבת המליאה מיום י"ז במרחשוון תשס"ח, 29 באוקטובר 2007 (ישיבה 298): http://hebrew-academy.org.il/wp-content/uploads/meeting298.pdf}}.
הגנאלוג אוסף מידע על קשרי [[שארות]], בין אם מדובר באנשים שעודם בחיים, ובין אם המדובר בנפטרים, ומבסס את היחסים המשפחתיים ביניהם, לצורך בניית '''אילן יוחסין''', או '''עץ משפחה'''. המילה גנאלוגיה לקוחה מ[[יוונית]]. genum פירושו גזע, או [[משפחה]], בצירוף הסיומת לוגיה - תורה.
3,019
edits

Navigation menu